magicart.pl

magicart.pl – blog ogólnotematyczny

ocet jabłkowy na odchudzanie
Zdrowie

ocet jabłkowy na odchudzanie

W przeciwieństwie do białego, czerwonego wina, a nawet czarnego octu, ocet jabłkowy wytwarzany jest ze sfermentowanych jabłek. Jabłka sieka się, zalewa wodą i pozostawia, aż naturalny cukier sfermentuje i utworzy etanol. Bakterie następnie przekształcają w to, co w istocie jest alkoholem, czyli kwas octowy. W ten sposób uzyskujemy tak zwany ocet jabłkowy. Jego charakterystyczny kolor wynika z tego, że zawiera pasma materiału białkowego, które są mieszanką białek i bakterii. Ocet jabłkowy istnieje od dawna i od wieków był popularnym lekiem stosowanym w medycynie ludowej. Nie ulega wątpliwości, że ocet jabłkowy pomaga w utracie wagi. Dieta odchudzająca z octem jabłkowym stała się prawdziwym hitem. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że otyłość jest poważnym problemem zdrowotnym w dzisiejszych czasach, a ludzie szukają sposobów na zredukowanie wagi. Niektóre badania wykazały, że osoby, które codziennie spożywały 1 lub 2 łyżki octu jabłkowego, doświadczają przyspieszenia metabolizmu i niewielkiej utraty wagi. Ocet jabłkowy, jeśli jest spożywany regularnie, poprawia ogólny wygląd i zdrowie, jednak nie jest czymś magicznym, co natychmiast odmieniłoby twoje zdrowie. Warto jednak zaznaczyć, że ocet jabłkowy na odchudzanie zdecydowanie zmniejsza apetyt, co sprzyja utracie wagi. Wiele osób spożywa ocet jabłkowy przed posiłkiem bogatym w białko, ponieważ uważa się, że pomaga on poprawić trawienie. Pomimo braku badań na ten temat, statystyki wykazały, że kwaśne suplementy, takie jak betaina HCL, które są podobne do octu jabłkowego, mogą w znaczący sposób zwiększyć kwasowość żołądka. Najważniejszą korzyścią zdrowotną ze spożycia octu jabłkowego jest to, że poprawia on ogólny stan zdrowia. Pomaga w utracie wagi, a używanie go jako opatrunku może zmniejszyć ryzyko chorób przewlekłych. Należy jednak rozcieńczyć go przed spożyciem, ponieważ jest bardzo kwaśny i może uszkodzić szkliwo zębów, jeśli zostanie w ten sposób popijany. Przeprowadzono kilka badań oceniających wpływ, jaki ocet jabłkowy może mieć na poziom cukru we krwi. W jednym z nich ochotnicy dodawali ocet do posiłków, co pomogło obniżyć poziom glukozy i insuliny. Inne badanie wykazało, że osoby z cukrzycą typu 2 były w stanie zmniejszyć wzrost poziomu glukozy we krwi poprzez dodawanie octu do posiłków, chociaż było to skuteczne tylko w przypadku węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym. Jeszcze zastanawiasz się, czy spożycie octu jabłkowego jest pożyteczne? Spróbuj i przekonaj się sam, ile dzięki temu zyskasz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *